Madblogstoppen

lørdag den 4. januar 2014

Nyt LeCreuset og en lille opskrift:)

Jep jep, den er god nok!! Har købt mig endnu et stykke LeCreuset køkkengrej, og er max. Forelsket i den!! Det er denne her fine stegeso:)





Den er simpelthen bare så fin! Og kan ikke vente med at tage den i brug, og så skal I nok høre hvad jeg syntes om at lave mad i sådan en:) kender ikke så meget til det, men den var så fin, og er sikker på jeg får lavet noget fantatisk mad i den!

Har også lige en lille opskrift jeg må dele, er ikke noget særligt, men smagte super lækkert, og så ligger den herinde, så den er foreviget.

Svinemørbrad med soltørrede tomater og parmesanost.

Du skal bruge:

- 1 Svinemørbrad
- 1 stk parmasanost
- 7-8 halve soltørrede tomater
- pesto, vælg den du bedst kan lide. Jeg bruge tomat, for der var den jeg havde, men ville nok vælge 
   En basilkumpesto
- parmaskinke, 5-6 skiver afhængig af størrelsen.


Sådan gør du:

 - Rens mørbraden for div. Sener.
 - Skær den halvvejs igennem.
 - Skær parmasanosten i tynde skiver, og halver de soltørrede tomater.
 - Fyld ost og tomater i mørbraden, og luk den sammen.


 - Læg parmaskinken på et spækbræt, i et kvadrat, så det nemt kan rulles om mørbraden.




 - Læg mørbraden på skinken, og kom pestoen på mørbraden, inden du ruller skinken udenom.
 - Jeg brugte et par kødnåle til mørbraden, for at holde den lukket.
 - i ovnen på 175 grader i 35-40 min:)

Super nemt, super lækkert!!!




Server det tilbehør du har lyst til. Jeg selv fik en salat og hjemmebagt flute:)


Quote of the day:

"Grib kærlighed og madlavning an med hensynsløs løssluppenhed" - Dalai Lama

Ingen kommentarer:

Send en kommentar