Madblogstoppen

lørdag den 25. januar 2014

Lørdag i hyggens tegn og en lille artikel til eftertanke:)

Ja, idag kommer indlægget lidt sent, men har ærligt ikke lige anet hvad jeg skulle skrive idag:) 
Men en deal er en deal, og der skulle laves indlæg hver dag, så det kommer der! Dagen idag har stået i hyggens tegn. Har nydt varmen indenfor på sofaen, med bla. Nybagte boller til morgenmad, og til aften blev der lavet flæskesteg med hele pivtøjet til! Mums!!! Ja, bare fordi man bor alene, skal man ikke glemme at forkæle sig selv, og lave det gode mad:)


Nuka har været helt med på sofahyggen idag, som I kan se:) og ja, spammer jer med billeder af min hund, for har ingen børn endnu, så derfor bliver det billeder af Nuka i stedet!


Er netop kravlet ind under dynen, da jeg lige skulle skrive dette indlæg, og tjekkede i den forbindelse facebook. Her havde mine veninde Mette, lagt et link ud til denne artikel : " Fra Journalist til pædagog: Jeg bytter høj status ud med lav." 

http://politiken.dk/debat/debatindlaeg/ECE2000163/fra-journalist-til-paedagog-jeg-bytter-hoej-status-ud-med-lav/

Da jeg jo er pædagog, tænkte jeg at den måtte jeg da lige læse, selvom den er 6-7 mdr gammel. Den sætter meget godt i relief det jeg personligt har oplevet, når man fortalte folk at man læste til pædagog eller nu arbejder som pædagog. " Så i sidder bare i rundkreds og spiller guitar, og drikker kaffe" er tit en sætning jeg hørte mens jeg læste, og at "Alle kan da blive pædagog". Dette skal ikke ses som en, "Buhu, folk taler ned om mit fag indlæg" - for er selv stolt og 100 % tilfreds med mit valg af profession. Og jeg er af den overbevisning, at jeg udfører et job, som ikke bare hvem som helst kan gøre i stedet for mig. Jeg har ansvaret for andres børn i en stor del af det barns vågne timer, og det jeg vælger at lære, guide, vejlede barnet i, er noget, som jeg mener præger det som individ og menneske. Jo jo, der er rutiner, praktiske ting, osv. Som ikke gør " den store forskel", men jeg tror på mit job og profession er vigtig!:)måske vi pædagoger skulle til at tro på, at vores profession gør en forskel for både børn, unge og voksne, fordi hvis vi selv får vores givet vores profession mening for os selv, vil andre måske også se på den med andre øjne?:)

Bare lige lidt tanker, fra en pædagog, som er glad for sit fag:)

Quote of the day:

"It is easier to fight for one's principles than to live up to them." - Alfred Adler


Ingen kommentarer:

Send en kommentar