Madblogstoppen

søndag den 12. januar 2014

Nem ret med laks og pasta.

Idag har jeg er lille opskrift jeg vil dele, på en super nem aftensmad, som smager godt, og hurtigt er lavet:)
Den er inspireret af en opskrift fra karolines køkken,på Arlas hjemmeside. Jeg har bare ændret ingrediens listen til det jeg lige havde i køleskabet:)


Laks med pasta og grønt.

Det skal du bruge:

- 1 laksebøf/filet
- 50-60 g tørret pasta, jeg brugte fuldkornsskruer. Mængden kan du selv varriere.
- Frossent broccoli( du kan også bruge frisk)
- Frosne ærter. Mængden af grøntsager at valgfri:)
- 1-2 spsk Buko friskost med peber. ( brug den du bedst kan lige, kan også være F.eks. pikant eller  
   med hvidløg)
- salt og peber

Sådan gør du:

- Start med at sætte en gryde med vand over til pastaen, og få pastaen igang med at koge.
- Mens pastaen koger, steger du din laks. Jeg steget altid først på skindsiden, og giver så lige slutteligt 
   1-2 min på kødsiden.
- Når pastaen mangler 1-2 min, smider du grøntsagerne op i vandet til pastaen og koger dem færdige   
   sammen med pastaen.
- Tag så 1/2-1 dl af kogevandet fra. Hæld pasta og grønt op i en sigte.
- I gryden du kogte pasta og grønt i, kommes kogevandet du tog fra, op i gryden sammen med 
   friskosten. Det skal så op og koge. Når det koger hældes pasta og grønt igen op i gryden, og det 
   hele blandes godt, og krydres med salt og peber.



- Anrettes på tallerken, og så er der mad!:)



Quote of the day:

“...no one is born a great cook, one learns by doing.” - Julia Child






Ingen kommentarer:

Send en kommentar