Madblogstoppen

torsdag den 30. januar 2014

Bage-kage-dag:)

Idag har jeg hygget med at bage 2 slags muffins:) Anledningen var at nogle af mine studieveninder fra seminariet skulle kigge forbi til hygge. De 2 måtte dog desværre melde afbud, men det skulle ikke forhindre i at Heidi, Pernille og jeg i skulle have boller og kage:)
Bagte koldthævede boller for første gang, den opskrift får i lige imorgen:) de blev overraskende gode!
Derudover blev der bagt Drømme-muffins og Kokos-muffins:)


Mums!!! De var tossede gode!

Drømme muffins er en opskrift fra Amo's bagebog, som hedder Den Store Fødselsdags Bagebog - opskriften kan også findes på amo.dk.


Ideen syntes jeg var god med at lave drømmekage i muffins, men syntes dog, at der kom et problem i at guffet ovenpå smeltede udover formene og fedtede papiret ind. Derfor har jeg pillet alle papirformene af kagerne, hvilket er lidt træls, da de så nemmere kan blive tørre i kanten. Men de smager altså super godt, og er dejlig nemme at lave og fryse ned i den her form. Man skal måske bare have en større muffinsform, eller komme endnu mindre dej i end jeg gjorde? Jeg fordelte dejen i 18 forme, som beskrevet i opskriften, men prøv jer frem! Nu er i advaret;)

De andre muffins får i tilgengæld opskriften på her. Der er også super nemme at lave, og smager fantatisk hvis man er til kokos og en "sej" muffins! Uhm!

Kokosmuffins
Jeg fik ca. 16 stk. I nogle små muffinsforme

Det skal du bruge:

 - 2 æg
 - 2 tsk vaniliesukker
 - 2 dl sukker
 - 3/4 dl hvedemel
 - 4 dl kokosmel
 - 125 smør eller margerine, smeltet
 - 100g grofthakket chokolade, jeg brugte lys, du kan også bruge mørk
 - 50g grofthakket hasselnødder

Sådan gør du:

- Start med at piske æg og sukker sammen til en tyk/luftig masse.
- Tilsæt mel, vaniliesukker og smør, røres forsigtigt i.
- Vend kokosmel, chokolade og hasselnødder i dejen. Dejen er meget sej, det skal den være:) 
   (Se billedet)


- Fordel dejen i formerne og bag kagerne ca. 18-20 min. Ved 170 grader.
 
Mums!!😃

Quote of the day:

“Never promise to make pie and fail to deliver on that promise.” - Kate Lebo




Ingen kommentarer:

Send en kommentar