Madblogstoppen

onsdag den 12. februar 2014

En hurtigt opskrift

Så kom opskriften i ikke fik igår:)
Det er drøn simpel, lækker, hurtig aftensmad:)
Det er kylling og frisk pasta, i min hjemmelavede sovs;)

Det skal du bruge:
 - 125 g kylling, jeg brugte inderfilet, da det alligevel skal skære i stykker.
 - frisk pasta( den mængde du spiser)
 - 1/2 rød chili
 - 1/2 rødløg
 - Cherrytomater, alle dem du vil:) jeg brugte 8-9 stykker
 - 1 rød snack peber
 - 1 dl cremefine
 - salt og peber
 - tørret basilikum. Ville have brugt frisk, men kunne ikke få der i butikken.
 - 1 tsk Sesamolie, du kan også bruge andet, men jeg kan godt lide sesamoliens smag i retten

Sådan gør du:

- Snit kyllingen i strimler.
- snit peberfrugt og løg i strimler. Hak chilien fint.
- Skær cherrytomaterne i halve, eller kvarte afhængig af størrelsen.
- Sæt vand over til pastaen.
- Kom Sesamolie på en pande, og varm op, heri steges kyllingen sammen med chili.
- Når kyllingen har fået farve tilsættes tomater og rødløg.
- Det steger videre, indtil tomaterne er "smattet" ud( ved ikke hvad man lige skal kalde det:)
- Tilsæt så peberfrugt og cremefine, samt krydderier og lad det simre.
- i mens koges pastaen.
- Den kogte pasta hældes op i panden til kylling og tomat, og det hele blandes godt, og så er der mad!:)


Mit resultat! Smagte super lækkert, og var dejlig nemt!:)

Quote of the day:

“Folks are usually about as happy as they make their minds up to be” - Abraham Lincoln

Ingen kommentarer:

Send en kommentar