Madblogstoppen

onsdag den 19. marts 2014

Så er der mad:)

Så er det blevet tid til en lille opskrift her på siden. Den er inspireret af en ret jeg så Louisa Lorang, fra Go' Appetit lave, jeg havde dog ikke helt det hun brugte, så har substitueret nogle af tingene:) men retten idag er en Perlebyg salat, hvor til jeg spiste 1 kyllingebryst med pesto:) 

Perlebyg Salat m/Fennikel
Nok til 3 personer, som tilbehør til kød. Laves gerne 1 time før servering.

Det skal du bruge:
- 100g Perlebyg 
- 1 Romainesalat hoved
- 1/2-1 fennikel
- 1 - 2 æbler, jeg kom 2 i for sådan kan jeg godt lide den:)
- 2 spsk flydende honning
- knap 1/2 dl hvidvinseddike
- 2 spsk OlivenOlie
- citronsaft
- salt/peber.

- Start med at koge perlebyggen i usaltet vand. Der stod på pakken det skulle koge 25-30 min, mine fik max, 20 min, da jeg godt kan lide det med bid i.
- Bland marinaden til salaten i en stor skål. Citronsaften er sådan lidt på føling, på hvor meget der skal i, så smag dig frem, og det samme med salt og peber. Personligt kan jeg ikke lide for meget salt/peber i, så lav marinaden som du bedst kan lide den:)
- Snit salat og æbler fint. Jeg skar æblerne i tynde både, se billedet. Fennikel skal skæres super tyndt, brug evt, mandolinjern, det er nemmest og så bliver de bedst syntes jeg!:)
- Kom grøntsagerne op i marinaden, og bland der hele godt.
- Når perlebyggen er kogt, sies vandet fra, og perlebyggen skylles i koldt vand. Derefter hældes det op til salaten, og det hele blandes godt! Jeg stillede herefter salaten på køl i en god time, inden jeg skulle spise den, på den måde var den dejlig kold og ens temperatur, da perlebyggen så er kølet ned.


Slut resultatet så sådan ud, og smagte super godt og friskt!

Quote of the day:

“I was smiling yesterday, I am smiling today and I will smile tomorrow. Simply because life is too short to cry for anything.” - Santosh Kalwar



Ingen kommentarer:

Send en kommentar