Madblogstoppen

lørdag den 23. august 2014

Weekend guf!

Weekenden her bruges på 100 procents afslapning:) hvilket egenligt er meget rart, bare at koble helt af, og lave ingenting, andet end hvad der lige falder mig ind. Hvilket nok egentligt burde være en nedvaskning af køkkenet, er længe siden skabene har været tømt, og vasket ned. Meeeen er bare som om jeg ik lige gad det idag, bum bum... Måske imorgen?:)

Dagen er ellers brugt på et par længere gåture med hunni, i hvert fald længere end vi plejer på en dag, vi har gået knap 9 km idag, ikke så ringe syntes vi selv:) man skal jo starte et sted, og vi starter så med længere gåture, for at motionere lidt og forhåbentligt sparke vægtabet igang:)

Men, jeg er jo en slik gris, og syntes det har været svært at finde en snack som jeg kan guffe lidt på, og som er knap så slem som så meget andet, men som stadig stille min sukkertrang. Det her er på ingen måde en sund snack, men er snack der er mindre fed, end så mange andre muligheder. Det er chokolade popocorn:)

Chokolade popcorn:

Det skal du bruge:
- 1/2 dl popcorn kerner
-1 1/2 spsk olie
- 150-200g god mørk chokolade, jeg bruger selv en 70-80 %

Sådan gør du:
- start med at varme olien op i gryde/kasserolle med låg.
- Når olien er varm hældes popcornene i og poppes. Husk at ryste gryden ind imellem.
- Når popcornene er færdige, smeltes chokolade over vandbad. Jeg tempererer det.
- Popcorn og chokolade blandes sammen og hældes over i et fad beklædt med bagepapir.
- Når chokoladen er størknes, kan det hele brækkes/skæres i stykker, og nydes! Mums

Potionen her kan snildt bruges til 3-4 personer syntes jeg, men kommer an på hvor mange man guffer:) Chokoladen bruger jeg gerne 200g, da jeg godt kan lide dem med et godt lag chokolade, men 150g er nok, hvis man ik er til så meget chokolade - men hvem er ikke det!!!



Sån ser de ud færdige! Mums, smager så godt:) 

Quote of the day: 
"My wish, for you, is that this life becomes all that you want it to,
Your dreams stay big, and your worries stay small,
You never need to carry more than you can hold,
And while you're out there getting where you're getting to,
I hope you know somebody loves you, and wants the same things too,
Yeah, this is my wish" - Rascal Flatts,  "My wish"





Ingen kommentarer:

Send en kommentar