Madblogstoppen

onsdag den 25. juni 2014

Som lovet en anmeldelse:)

Godt nok en dag for sent, men måtte kapitulere til søvnen igår, og så kom der altså intet indlæg:)
Anyways, så lovede jeg en anmeldese af filmen "Labor Day" som jeg så i mandags. I får lige fil plakaten her: 


Hovedpersonenerne i filmen er den 13 årlige Henry Wheeler og hans mor Adele(Kate Winslet). Adele et tæt på en nervøst sammenbrud og Henry kæmper med at forsøge at være manden i huset, da hans far forlod ham og hans mor, for hans sekretær. 

Da Adele og Henry en dag er ude og handle, henvender en fremmed mand sig til Henry. Manden er. Frank Chambers(Josh Brolin), en morder på flugt. Han holder Henry og Adele som gidsler i deres eget hjem. Hvad der først virker til at være en skræmmende og forfærdelig oplevelse for Adele og Henry, viser sig at åbne op for nye muligheder. Frank er en god mand, Henry nyder godt af at have et forbillede under sit tag, og Adele lever op med en mand i huset. Under overfladen lurer tanken de alle har, at det ikke kan varer for evigt. 

Jeg syntes filmen er velspillet af hovedrollerne. Den holder på hemmeligheder om hovedpersonerne, som langsomt afsløres gennem filmen, og var for mig ikke forudsigelige. Filmen overraskede mig positivt og gav også en tåre i øjenkrogen. En seværdig film, som ikke behøver ses på det store lærred, men sagtens kan ses en lørdag på sofaen, når den kommer på dvd. Den viser nogle facetter af mennesker, som jeg godt kan lide fremstillet på den måde!
Giver den 4 ud af 6 på min skala:)

Filmen er baseret på bogen af samme navn.

Quote of the day:

“The real drug, I came to believe, was love.”  - Joyce Maynard, fra bogen "Labor Day"


 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar