Madblogstoppen

mandag den 19. maj 2014

En lille opskrift:)

Idag får i en lille opskrift:) det er primært på dressingen jeg lavede til min aftensmad idag, mums, den blev god!!:) 
Jeg fik en salat til aften, bestående af Hjertesalat, agurk, tomat, rød peber og radiser:) dertil 1/2 dåse tun og 1 æg kogt smilende. Dertil lavede jeg en hjemmelavet dressing, som jeg syntes blev ret god:) den er en variation på en der nok er set før, men her er mit bud:

Rød dressing:


- 2 dl creme fraiche, jeg brugte 5%
- 1 spsk ketchup
- 1 tsk Dijonsennep
- 2 tsk citronsaft
- 1 tsk paprika
- 1/2-1 fed hvidløg, knust/presset
- salt og peber

Alle tingene røres sammen, og dressingen smages løbende til. Målene ovenfor er ca. Mål, så smag dig frem. Jeg kom selv kun 1/2 fed hvidløg i, da den ellers ville overdøve. Tænker det kunne være lækkert at tilføje lidt revet løg også, men det havde jeg ikke. Men er super dressing til salat, og tun:)


Mums, lækker aftensmad!

Vil lige dele en lækker drik med jer, som jeg fandt i sommers, og er fan!

Det er kort sagt vand /m smag og brus. Denne er som i kan se med hindbær/jordbær, og er klart min favorit. Men de findes også med andre smage. Mærket er Blue Keld, og jeg køber dem i min lokale rema1000 til 10kr, når de har den:) er et skønt alternativ til sodavand.

Quote of the day: 

“Find a purpose to serve, not a lifestyle to live" - Criss Jami

Ingen kommentarer:

Send en kommentar