Madblogstoppen

mandag den 11. marts 2013

God mad og "Baby-visit";)

Ja, som overskriften lyder har jeg været på baby-visit( i mangel af ord for det) hos min veninde Katrine og Henrik som den første forårsdag fik en lækker lille dreng - Sebastian;)
Jeg tilbød at komme forbi med frokost, da jeg tænkte at de to havde nok at se til, da de også lige var flyttet;)

Jeg valgte at lave 2xtærte - og det blev ganske udemærket;)

Den første var selve frokosten, som var en kyllingtærte!

Du skal bruge:

- 1 omgang tærtedej(jeg snød og brugte en færdig, men eller er det bare en hel alm. Mørdej)
- ca. 200 g kylling i strimler, stegt. (Jeg havde rester i fryseren, eller køber du bare frisk og strimler      og steger inden det kommes i tærten)
- 1 pk. Bacon i tern
- 125g champignon
- 1 bundt forårsløg
- røget paprika

Æggefyld:
- 5 æg
- 2 dl cremefraiche 9%
- 1,5 dl mælk
- 1 1/4 dl revet ost - jeg brugte mozzarella
- salt og peber

Start med at lave din tærtedej og kom den i et smurt tærtefad.

Herefter steges kyllingen og bacon hver for sig. Champignoner og forårsløg snittes og kommes i tærtefadet med dej. Herefter kommers kyllingen og baconet i og der drysses godt med den røgede paprika.

Æggemassen røres sammen, bare hæld alt op i en skål:) den færdige masse hældes over fyldet og tærten bages 30-40 min på 200 grader til den er gylden og fast;)

Jeg lavede en almindelig grøn salat dertil som tilbehør;)

Fik desværre kun taget billede af den ubagte tærte - det er det der ses:)

Den anden tærte var en klassisk æbletærte, serveret med cremefraiche - så den vil jeg kun dele billedet af og sige at den smagte møggodt;)!!!

God mandag aften til alle;)










Ingen kommentarer:

Send en kommentar