Madblogstoppen

onsdag den 20. marts 2013

En start:)

Som jeg skrev i sidste indlæg, er jeg træt af min vægtøgning og manglende energi, så nu skulle der gøres noget ved det! Og er startet lidt idag, hvilket ikke er meget, men bedre end ingenting. Trak i overtøjet i eftermiddags og gik 5 km præcis med Nuka i snevejr. Overraskende var det faktisk en god tur, selvom jeg fik sne i hovedet og istapper ud af næsen ( har med garanti været et kønt syn!! Score-ready), men det var en god tur, som varede en god times tid. Fulgte så op med min version af en Cæsar-salat:) en smule overdådig idag måske, mens mums den smagt godt. Overvejer at melde mig ind i noget motion igen, men nu må vi se hvad der sker;) men deleligt opskriften på salaten med jer:

Cæsarsalat - my Way!

Du skal bruge:

- 1 lille kyllingefilet - ca. 100-125g
- Romainesalat
- iceberg salat
- Agurk
- Cherrytomater
- Et lille stykke pecorino, (parmesan kan også bruges, jeg havde bare pecorino idag)

Evt: et par stykker sprødstegt bacon eller pinjekerner ( jeg frådsede idag og lavede lidt af begge, da jeg havde begge dele)

Jeg har ikke skrevet mængder på salat mm. Da det er en vurderingssag hvor meget du kan spise, men kyllingen er regnet til en person;)

Dressingen er en opskrift fra Arla.dk, en anelse modificeret, men den smager super godt! Derfor jeg bruger den:

Dressing:

- 2 pasteuriserede æggeblommer
- 4 spsk olie, brug rasp eller solsikke, som er mest smagsneutral
- 1 1/2 spsk citronsaft
- 1/2-1 tsk dijonsennep ( start med en 1/2, og smag til, personligt kan jeg bedst lide kun 1/2 tsk)
- 1/2-1 fed hvidløg ( igen start med et halv fed, og smag dig frem - hvad kan lide)
- salt og peber

Alle ingredienser kommes i en minihakker eller lign. Og blendes godt i 1-2 minutter til det er lysegult og luftigt/tyknet lidt. Smag derefter til og stil på køl:) nu kan du gå igang med salaten! Der er rigeligt dressing til i hvert fald 2 personer, måske 3 afhængig hvor meget man vil have på.

Det skal du gøre:

Start med at skære kyllingen i tern, og steg den på panden i en smule olie, med lidt salt og peber for smag. Steg bacon/ rist pinjekerner samtidigt, så det er klart. Bacon skæres i stykker når det er stegt. Personligt kan jeg godt lide at kyllingen er lidt lun når den kommes på salaten.

Herefter snittes salat og grøntsager. Salaten anrettes på tallerken/i skål, og kylling, bacon og pinjekerner lægges øverst. Pecorinoen rives henover, med groft rivejern, den mængde man har lyst til.
Til sidst kommes dressing på, og du er klar til at guffe:)

Mit resultat ses nederst;)





Ingen kommentarer:

Send en kommentar