Madblogstoppen

lørdag den 9. februar 2013

Hyggeligt selskab og alt for meget god mad;)

I torsdag havde jeg besøg af min veninde Katrine aka. Gamle;) som altid skulle vi have noget god mad og hygge, så jeg lagde hovedet i blød om hvad det skulle være og fandt så en svinemørbrad i fryseren og tænkte jeg kunne gøre noget lækkert ved den;) så menuen blev til

Fyldt svinemørbrad m/ friskpasta i champignonsovs;) MUMS!!!! Og da jeg havde rester af græskarsuppen tilbage fik vi det som en lækker forret, så alt i alt ganske vellykket aftensmad;)

Opskriften er som følger.

Du skal bruge:

- 1 hel svinemørbrad
- 1 pk. Mozzarella ost
- Soltørrede tomater
- Grøn pesto
- Parmaskinke, bacon eller lign. Vælg noget godt som ikke skilles ad - så er mørbraden nemmere at pakke ind;)
- 250 g champignon
- 250 ml cremefine eller madlavningsfløde
- 250 g frisk pasta
Salt
Peber
Muskatnød
Sukker


Start med at fjerne sener mm fra mørbraden, og skær den op på langs. Ikke helt igennem med næsten.

Der efter snittes mozzarella i lange strimler. Mørbraden fyldes nu med mozzarella, soltørrede tomater og pesto. Luk nu mørbraden let sammen med et par tandstikker for at holde sammen med på den. Krydr med peber, og pak herefter mørbraden ind i parmaskinken. Jeg valgte efterfølgende at binde mørbraden op, så der var hold på skinke og fyld.

mørbraden sættes nu i ovnen ved ca. 180 grader i 20-25 min, den skal være 70-75 grader når dem tages ud - jeg brugte stegetermometer;) Når mørbraden tages ud sættes den til at hvile inden den serveres:)

Mens mørbraden er i ovnen snitter du champignoner i skiver. Herefter kommes de på en varm pande hvor der er en smule fedstof, sukker og salt. Når champignonerne er dejligt svitsede brune, kommes cremefine på og det får lov at koge ind til en lækker sovs. Smag til med salt, peber og muskatnød.

Pastaen koges al dente mens champignonsovsen simrer, og når sovsen er færdig hældes den over det varme pasta og vendes rundt.

Det hele serveres med grøntsager efter eget valg - jeg brugte kogt broccoli;)

Dagen idag skal bruges på arbejde, fastelavn skal vi fejre idag, så er sikker på det bliver en super arbejdsdag;) god weekend til dem der har fri og dem der skal arbejde ligesom jeg;)







Ingen kommentarer:

Send en kommentar