Madblogstoppen

søndag den 12. september 2010

Så er der mad - 2

Så kom jeg lige i tanke om endnu en opskrift som jeg syntes jeg vil dele, da det smager super fantastisk og igen er noget der er super nemt at lave, og som er hurtigt lavet:)

Dette er min udgave af Spaghetti Carbonara til 1 person:)

Du skal bruge følgende:

Spaghetti til en person(lidt svært med mængde, men vil sige en ca. 80g hvis du vejer det)
40-50 g bacon i tern ( vil du lave den rigtig god, køber du et stykke bacon og skærer selv)
2 pasteuriserede æggeblommer
ca. 3/4 dl Cremefine madlavningsfløde 7%
35 g revet parmesan(igen forkæl dig selv og køb et stykke ost og riv selv)
Groftkværnet peber
lidt persille

Fremgangsmåde:

Start med at få vand til spaghetti i kog, og få kogt spaghettien.
Mens den koger blander du æggeblommer, fløde og parmesan i en skål.
Baconen steges og ligges på et stykker køkkenrulle, som så kan opsuge det overskydende fedt.
Persillen hakker du, jeg kan personligt godt lide den ikke er hakket alt for fint.
Når spaghettien er kogt, hælder du vandet fra og hælder derefter bacon og æggeblandingen over og blander det hele godt sammen henover eftervarmen på konmfuret. Meget vigtigt det ikke er for varmt på komfuret når du rører sammen eller, så kan det skille.
Spis det med det samme, og hæld friskkværnet peber og persille henover:)
Så skulle du gerne få en ret der ligner mit billede:)

Syntes du ikke du har nok æggeblanding, kan du bare øge mængden hvis du syntes du vil have mere sovs:)


God fornøjelse:)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar