Madblogstoppen

lørdag den 11. september 2010

Så er der mad - 1

Som lovet kommer der opskrifter en gang imellem her, og syntes absolut at denne her nemme lakse-opskrift var en jeg ville dele. Kan dog ikke helt tage æren for den, denne opskrift er fra Lene Hanssons bog, få et nyt liv på 4 uger, men det smager fantastisk så nu vil jeg dele den med dig:)

Og mine opskrifter er baseret på en person:)

Du skal bruge følgende:

1 stk Laksefilet uden skind
2-3 sk. citron skåret tyndt
4-5 cherrytomater halveret
½ rødløg skåret i tynde både
6-8 grønne frisk asparges
lidt olivenolie
Maldon salt og friskkværnet peber
(Salten kan også bare være friskkværnet salt det er også ganske udemærket:)

Tilbehør: Her valgte jeg 3-4 kartofler og en hollandaise sauce(her er Knorr's udemærket, når man ikke lige er mester kok, og kan lave sin egen)

Deruover skal bruges 1 stk stegepose.

Fremgangsmåden:
Start med at klarggøre grøntsagerne. Det nedeste af aspagesne knækkes af, og de skylles under koldt vand. Tomaterne og løget skæres i henholdsvis kvarte og både.
Trim laksefileten for evt.ben.
Tag stegeposen, læg den i et fad og læg de grønne asparges i bunden.
Dryp med lidt olivenolie og krydr med salt og friskkværnet peber.
Læg derefter tomaterne og rødløget ind ovenpå, dryp igen med lidt olivenolie og krydr med salt og peber igen.
Læg laksestykket ind ovenpå, dryp igen med olivenolie og krydr med salt og peber.
Læg de tynde citronskiver ind ovenpå laksestykket
Til sidst så lukkes stegeposen og du klipper et lille hul i det ene hjørne af posen. Prøv om du kan få hullet til at pege lidt opad.
Det sættes så i en 180 grader varme ovn i 20-25 min.
Til slut skulle du så gerne have en ret der så ud nogenlunde som på mit billede

God fornøjelse:)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar