Madblogstoppen

søndag den 3. oktober 2010

Elsker weekend;)

Så er endnu en weekend ved at være slut, og hvor er weekender dog fantastiske - selvom jeg arbejder hver anden;) Men netop derfor, nyder jeg, så endnu mere de weekender hvor jeg har fri, og denne her er blevet brugt på hygge, både alene og i selskab med andre;)

Fredag aften nød jeg hjemme på sofaen, med en film. Og hvilken en jeg skulle se var en svær beslutning. Som nogen jo ved, så har jeg en pæn slat dvd-film efterhånden, og derfor kan det, at vælge hvilken en man nu har lyst til at se, godt være en svær beslutning, for hvad har man egentlig lige lyst til at se?! Jeg havde i fredags, fået en reminder, i form af en titelsang fra "Titanic", og var egentligt klar på at det var denne klassiker jeg skulle smide på, men men men jeg har ikke fået opdatet min Titanic film til dvd-udgaven, så jeg har kun Titanic på vhs, hvilket jeg ikke har afspiller til mere, så jeg måtte jo finde noget andet at kigge på..DILEMMA!!!

Men så kom jeg i tanke om ynglingsfilmen...."A walk to remember" og ja, det er den utilmative ungdomsfilm, men jeg elsker den. Jeg elsker hvordan den fremstiller kærlighed, så jeg smed dvd'en i maskinen, lagde mig tilbage, og nød gensynet:) Selvfølgelig skal ikke snydes for en lille smag på filmen, så her er lige min ynglingscene;)



Elsker det, at han griber hende da hun vender sig som for at løbe væk, det er teenage-romance hollywoodstyle, når det er bedst:)

Men weekenden stod ikke kun på Hollywood. Lørdag aften lagde nogle af mine tidligere medstuderende fra seminariet, vejen forbi, for at vi kunne holde en bette hygge-fest:) 5 dejlige piger kiggede forbi, og vi fik lavet noget vellykket mad, men højdepunktet, rent gastronimisk set må have været chokoladefonduen, som var en første gangs oplevelse for mig:) Men SHIT det var godt!! Jeg har altid troet at man bare smeltede chokolade og så var det, det. MEN nej nej, der skal piskefløde i den smeltede chokolade, MUMS:D:D Det medvirker at chokolade ikke bliver klumpet og træls, hvis frugten man dypper der i, er en smule våd af frugtsaft.

Forholdet mellem piskefløde og chokolade, lavede jeg som ca.1 dl fløde til 100g chokolade, det var perfekt. Men kan jo så dyppe lige det frugt man har lyst til deri, vi fik både æble, pærer, banan, mango, ananas og jordbær og det var så lækkert, men samtidgt en smule overvældende hvis man ikke har en sluk knap, der fortæller når man har spist for meget;)

Aftenen sluttede 2.30 da de sidste drog hjem, og det havde været lige sådan en aften jeg havde trængt til med god vin, god mad, godt selskab og gode samtaler, så tak tøser:)

Søndag har stået på oprydning efter igår og mere afslapning, livet som arbejdende er ikke helt så tosset, når man bare kan slappe af på sine fridage og ikke tænke på lektier;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar