Madblogstoppen

tirsdag den 1. marts 2011

Så er der mad - 4

Ja, så gik det her blog-opdatering jo LANGT fra som planlagt, men jeg lavede en super lækker lasagne til aftensmad, som jeg er nød til at dele med jer andre:)
Det er en Kyllinge-spinat lasagne, som egentligt er inspireret af en lakse-lasagne opskrift, men den skulle prøves med kylling, og det blev ganske godt så her kommer den:

Retten er beregnet til 2:

Du skal bruge følgende:
  • 250g kylling
  • 250g frossen spinat
  • 250 ml cremefine madlavningsfløde 7 %
  • 4-6 lasagneplader
  • 1 løg
  • 1 fed hvidløg
  • salt
  • peber
  • muskatnød
  • revet mozarella til at drysse over
  • et lille skvæt olie til at svitse løg i
  • vand

Fremgangsmåde:

  • Start med at snitte løg og hvidløg fint og svits det i olie
  • Tilsæt en 1/4 dl vand ca. og spinaten til gryden og lad spinaten tø i gryden, alt vandet skal gerne fordampe
  • Tilsæt så cremefine, salt, peber og revet muskatnød, og lad det hele simre, til det næsten koger, så skulle du gerne få noget der ligner det nedenunder.


  • Kyllingen skæres i småtern, og nu er du så klar til at ligge lasagnen i lag i fadet.
  • Start med at smøre fadet evt. med olie, og lig så et lag kylling

  • Derefter et lag af spinatsovsen.

  • Derefter lasagneplader, og forsat sådan indtil fyldet er brugt op. Toppen skal være ren spinatsovs.

  • Lasagnen sættes i ovnen, på ca. 180 grader. Efter 10 min tages den ud og drysses med mozarellaen og bager så igen 15-20 min indtil osten og gylden og lasagnepladerne færdige:)
  • Så skulle det hele gerne se sådan her ud

Personligt syntes jeg den var lige i skabet, og jeg spiste en salat dertil, men du kan jo servere lige de grøntsager du har lyst til, og evt. noget lækkert brød:)

God fornøjelse;)

1 kommentar: