Madblogstoppen

mandag den 21. juli 2014

Feriefri:)

Ja, der er lidt stille på bloggen her henover sommeren, men sådan er det med ferie og ferieture, så når jeg det simpelthen ikke:) 
Men lige en update siden sidst. Jeg har endelig fået mit BSB billede, og jeg er SÅ tilfreds med det! Jeg smiler og kigger den rigtige vej, og det var mine succeskriterier. Har stadig ikke helt fattet at det er mig som står der på billedet mellem dem, men det kommer nok en dag, var så stor en oplevelse! I får lige billedet her:


Ikke kanon kvalitet lige her, da det er fra iPad'en, men på pc, står det knivskarpt! Er så tilfreds:)

Ellers har jeg været en tur i vores lands hovedstad. Havde 4 dage i København med min veninde Mette. Vi var super heldige med vejret, det var perfekt storbyvejr 3 af dagene, solskin, men ikke for varmt. Vi fik leget rigtige turister, med besøg på arbejdmusset, Nationalmuseet, kanalrundfart, Rundetårn, gåtur og frokost i Nyhavn og ud til skuespillerhuset, en tur i Tivoli og strøgtur med hvad dertil hører af shopping!

Vi lige nævne lidt om nogle af de skønne steder vi var inde og spise. Hver gang jeg er i KBH skal jeg gerne besøge "Skildpadden" - det er en hyggelig cafe som er placeret på grå brødre torv. Grunden til jeg kommer der, er deres "Lav selv sandwich". Man går op i baren og vælger et sandwich brød, og 2 slags pålæg/ost man vil have i. Det er lækre pølser, skinke og oste man kan vælge imellem, og de skæres friskt til en på en pålægsmaskine når man bestiller. Herefter kan man så fylde sin sandwich op fra den velassorterede salatbar. Den har alt hvad jeg behøver i en sandwich og jeg får gerne overfyldt min sandwich en smule:) sandwichen serveres i en lille brødkurv. Sådan en sandwich med tilhørende 25 cl sodavand koster 97kr, hvilket er en super fin pris for en nem og lækker frokost. Det er ensuper hyggelig cafe, som også serverer andre cafe retter fra deres kort. Klart et besøg værd! 

Min sandwich! Mums:)

En anden restaurant jeg gerne vil fortælle om, er "Bistro Huks Fluks". Det er en fin restaurant som også ligger på grå brødre torv. Det er gennem de sidste par år også blevet et sted jeg besøger hver gang jeg er i KBH. Har været der både til deres frokost kort og aften kort. Denne gang var det til aften, vi var derinde. Vejret var fantastisk den dag, så vi sad udenfor og spiste. Der er rigtig hyggelig og skøn stemning på grå brødre torv, sådan en sommerdag, så det gjorde kun oplevelsen bedre. Jeg fik moules frit. En af mine favorit retter at få derinde. De serveres i en Le Creuset hjertegryde, som jo kun glæder en Le Creuset elsker som mig selv:) Det smager fantastisk og duften alene når låget tages af gryden ved bordet, får mundvandet til at løbe! Så absolut et besøg værd også, hvis du er i KBH:)


Lækker mad, og fantastisk mayo der serveres til!

Alt i alt en god tur til KBH, så lidt ferie væk hjemmefra er det blevet til, nu må jeg se hvad resten af sommeren bringer:)

I søndags stod den på årets grønne koncert! Det er altid en fest og endnu bedre bliver den jo kun hvis der er godt vejr, og det var der igår. Var afsted med mine veninde Majken. Det bedste musik mæssigt var for mig Tim C og Mads Langer, så god en konstellation med de 2! Deres stemmer lyder fantastisk sammen!
Derudover var  Burhan G og Nik og Jay, super gode i år! Så en god første uges ferie fra arbejde! Spændende hvad nummer 2 byder på:)

Quote of the day: 






Ingen kommentarer:

Send en kommentar