Madblogstoppen

mandag den 29. april 2013

Eftermiddagsoverskud = bananmuffins;)

Ja, syntes jeg havde overskud i eftermiddags da jeg kom fra arbejde, og havde så en masse bananer som var perfekt modnede til bananmuffins - tænkte jeg hvorfor ikke lave en god portion så der er til fryseren og så kan mine kolleger også få en imorgen til vores P-møde;)

Opskriften er herfra: http://www.altfordamerne.dk/opskrifter/opskrifter/bananmuffins/

Men skriver den lige her også for nemheds skyld og i mine ord og med lidt rettede mængder af ingredienser;)

Lækre bananmuffins;)
Ca. 10-12 stk

Du skal bruge følgende:

- 80-100 g valnødder
- 75g mørk chokolade
- 250g mel
- 120g blødt smør
- 200g brun farin
- 2 æg
- 1 spsk bagepulver
- 1 1/2 tsk vaniliesukker
- 1/2 tsk salt
- 3-4 mosede bananer

Muffinsforme - køb de store som jeg også brugte, dem med kant på( se mit billede)

Start med at tænde ovnen på 190 grader.

Derefter blandes mel, bagepulver og salt sammen i en stor skål.

Det bløde smør, brunfarin og vanilje piskes sammen, så det bliver en fin jævn masse. Derefter tilsættes æggene et ad gangen. Herefter tilsættes de mosede bananer - og røres i.

Smør/sukker blandingen vendes nu forsigtigt i melet, så det hele bliver blandet godt. Du må ikke røre. Når dejen så er blandet sammen, tilsættes de hakkede valnødder og hakket chokolade, også dette vendes i. I alt for damernes opskrift står der at nødderne skal ristes først - jeg brugte dem dog bare som de kom fra posen, - sådan kan jeg bedst lide dem - og det gav også et lækkert resultat:)

Dejen kommes nu i formene, og bages i ovnen 20-25 min. Og så får du store lækre muffens;)

God fornøjelse! Mums!!!

Billederne er af muffins før og efter ovn:)










Ingen kommentarer:

Send en kommentar