Madblogstoppen

søndag den 22. januar 2012

Nyt år - nyt liv??

Ja, okay så dratisk er det måske ikke, men mon vi ikke alle har lidt nytårsforsæt, også selvom vi ikke siger dem højt??

Vi kan jo alle tydeligt se at mine fra sidste år, LANGT fra holdte...i hvert fald i forhold til den her blog, og nu da min kære bærbare pc er stået af, finder jeg det endnu sværere at får skrevet noget herinde. Men men men, nu er jeg har for en kort stund, og har en masse opskrifter jeg gerne vil dele, så må have taget mig sammen til at ligge dem herud:)

Nå, men tilbage til overskriften på dette indlæg. Jeg, ja mig, af alle mennesker har meldt mig ind i fitness world!! Ved ikke helt om det var en midlertid hjerneblødning, der gjorde at jeg tog beslutningen, eller det måske var mine dårlige samvittighed der råbte, og erkendelsen af at mit vægttab fra 2008, langsomt forsvinder hvis jeg ikke snart letter røven fra sofaen laver lidt.!!!(siger til mig selv det er det sidste)

Anyways, skulle så ned i det famøse fitness world i torsdag, og på en såkaldt "Basis-rundvisning" i centeret. Jeg havde godt fanget at det ikke var egentlig træning, men jeg var trukket i træningstøjet og tænkte så at jeg kunne motionere lidt bagefter denne rundvisning. Det viser sig så at det var en PÆNESTE instruktør, på min alder, som skulle vise og rundt. Så der stod jeg blandt 4 andre kvinder, som alle var dobbelt så gamle som mig, og tænkte " FUCK, du ser så dum ud lige nu Louise....", for jeg var selvfølgelig den eneste i træningstøj..."FLOT!!!" Timen bliver overstået og jeg får motioneret, eller dvs. jeg puster og stønner mig igennem 20 min på en crosstrainer og 15 på en cykel, før jeg trækker mig selv i bad, ildrød i hovedet og svedstinkende. Tænker herefter til mig selv, at jeg vist også har danmarks ringeste kondi....

Men fitness mareridtet(ej, okay det er måske voldsomt sagt, men har ingen kondi, så føler mig døden nær efter enhver form for træning), er ikke ovre endnu for denne uge..næh nej. Jeg har sammen med min veninde Majken meldt mig på et zumba hold lørdag kl. 10. Da vækkeuret ringede igår morges, slog det mig at jeg havde sat mit vækkeur til at ringe på en fridag - FOR AT TAGE TIL TRÆNING!?. Ja, ved sker der lige for det. Motivationen var dog noget højere, da jeg vidste jeg skulle følges med Majken. Jeg kommer afsted, og mødes med Majken, og vi kommer ind i salen hvor det her hold skal finde sted. Instruktøren spørger om vi er nogen nye og jeg melder ind, sammen med kun 4 andre, at det i hvert fald 50 mand store hold, med kvinde i alle aldre. Vi går igang og det går op for mig at jeg er ekstremt motorisk udfordret, mine arme og ben fungere i hvert fald ikke på samme tid. Så jeg ligner mest af alt en flodhest der forsøger at følger med resten af holdet, men jeg krampegriner.(Fordi fitness sale jo er indrette med spejle, så kan selv se mine ukoordinere bevægelser). Efter 55 min, er jeg fuldstæning krabberød i hele hovedet, kampsveder og kan ikke få luft, så ja det var 55 effektive og underholdende minutter, som klart skal prøves igen. For det gode af det hele er jeg ikke var alene om at være ukoordnineret, næh vi var ski mange:) Så det var en fitness form jeg kunne se det sjove ud, i hvert fald da timen var slut. (Undervejs var jeg sikker på jeg ville kollapse!!)

Dagen idag er så holdt i fitness-frit tegn, med afslapning og klargøring af oplæg til min neuropædagogiske efteruddannelse, som jeg skal på hele næste uge, så det ser jeg frem til.

Der skal klart komme flere opdateringer om mit fitness-eventyr og måske nye livstil - who knows?!?(argh, okay det er jo stadig mig, og jeg elsker jo chokolade)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar