Madblogstoppen

søndag den 2. oktober 2011

Så er der mad - 9

Der er mere mad på menuen. Denne ret er dog inspireret af en opskrift jeg fandt på karolines køkken hjemmeside, men jeg har ændret det lidt i forhold til hvad jeg lige havde i køleskabet:)


Pasta m/rejer og tomater
1 person

Du skal bruge følgende:


  • 75-100 g tørret spaghetti

  • 100 g rejer - jeg brugte frosne, Husk bare at de skal være tøet op inden brug.

  • 2-3 forårsløg

  • 125g cherrytomater

  • 1,5-2 dl cremefine 7 %

  • 1 fed hvidløg

  • lidt oliemargerine

  • hakket persille

  • salt og peber

Fremgangsmåde



  • Start med at snitte forårsløg i ca. 2 cm stykker, halver cherrytomaterne og skær hvidløget i tynde skiver.

  • sæt vand over til pasta, og kog pastaen.

  • kom oliemargerine i en gryde, varm det op. Svits hvidløg og forårsløg deri, ca. 1 min.

  • Tilsæt cremefine og tomater, og bring det i kog.

  • Tag gryden af varmen, og tilsæt rejer og hakket persille.

  • Tag den varme nykogte pasta, hæld sovsen over og vend det hele godt rundt.

Og så ser det hele sådan her ud - god appetit;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar